Najlepsze kamery PTZ — 2023

Kamery PTZ zapewniają niesamowitą elastyczność operatorom kamer. Umożliwiają one nie tylko robienie wspaniałych ujęć z góry, ale są również łatwe w transportowaniu i proste w zdalnym sterowaniu, oraz umożliwiają jednoczesną obsługę wielu kamer.
W tym przewodniku przedstawimy najważniejsze kwestie, które należy rozważyć przed zakupem PTZ. Najpierw jednak przyjrzyjmy się najlepszym kamerom PTZ sklasyfikowanym na podstawie ich zastosowania.

Najlepsza kamera HD PTZ

Canon CR-N300 to świetna kamera PTZ, która produkuje wysokiej jakości wideo. Wewnątrz Canon CR-N300 ma matrycę CMOS 1/2.3” i procesor obrazu DIGIC DV 6. Ta para nie tylko umożliwia nagrywanie wideo 4K UHD z prędkością 30 klatek na sekundę, ale dostarcza również niezaprzeczalnie piękne wideo Full HD przy 60 klatkach na sekundę. Dzieje się tak dlatego, że kamera obsługuje nadpróbkowanie obrazu HD dzięki czujnikowi obsługującemu 4K. Zdecydowanie dostarcza najlepszy materiał filmowy nagrywany przez kamerę PTZ w jakości Full HD dostępny obecnie na rynku.

Dodatkowo, CR-N300 ma 20-krotny zoom optyczny i szeroki kąt widzenia wynoszący 65.6 stopnia. Ponadto, wykorzystuje hybrydowy autofokus, łącząc oparty na kontraście autofokus (AF) z szybkim autofokusem opartym na detekcji fazy. Canon CR-N300 PTZ to prawdziwa okazja dla kamerzystów nagrywających w jakości HD.

Najlepsza kamera PTZ 4K

Jeśli dysponujesz większym budżetem, BZBGear BG-ADAMO-4K to doskonała opcja dla wysokiej jakości transmisji na żywo. Oferuje szereg opcji łączenia wideo i zapewnia imponującą jakość wideo w 4K w rozdzielczości 60 Hz. Ponadto, ta kamera PTZ może przechowywać do 1 TB materiału wideo za pomocą nagrywarki kart Micro SD. Jeśli więc nie masz dostępu do sieci, możesz od razu rozpocząć nagrywanie.

Jej obiektyw jest równie imponujący. Posiada bazowaną na algorytmie kamerę z autofokusem, który sam uzyskuje ostrość. Dodatkowo wykorzystuje technologię redukcji szumów 3D, która działa wraz z detektorem szumów czujnika CMOS, zapewniając wyraźny obraz. Jeśli szukasz doskonałej kamery PTZ, warto zatrzymać się przy BZBGear BG-ADAMO-4K.

Najlepsza budżetowa kamera PTZ

PTZOptics 12x-SDI Gen2

Kamera PTZOptics 12x-SDI Gen2 to doskonała opcja dla budżetowych produkcji live streamingowych. Jej 12-krotny zakres powiększenia i szybka przysłona obiektywu umożliwiają szczegółowe ujęcia nawet w warunkach słabego oświetlenia. Kamera działa na otwartym kodzie źródłowym i może być dostosowywana za pomocą prostych poleceń HTML. Może nagrywać w 1080p przy 60/50 klatkach na sekundę.
Kamera ma wiele opcji wyjściowych, w tym SDI, LAN, HDMI i wyjście kompozytowe, zapewniając wszechstronność w wyborze podłączanego sprzętu. Wyjście LAN może przesyłać strumieniowo aż do dwóch sygnałów H.264 lub H.265 RTSP. Dzięki wielu oferowanym funkcjom i przystępnej cenie, PTZOptics 12x-SDI Gen2 jest doskonałą opcją dla osób poszukujących wysokiej jakości kamery PTZ w przystępnej cenie.

Najlepsza kamera PTZ z dużym zoomem

BirdDog EYES P400

Jeśli potrzebujesz kamery PTZ z zoomem o dużych możliwościach, BirdDog EYES P400 to właściwy wybór. Dzięki niemu możesz uchwycić wideo 4K w 30 klatkach na sekundę z szybkim obiektywem f/2.0 z 20-krotnym zoomem optycznym i 12-krotnym zoomem cyfrowym oraz 30-krotnym SRZ (ang. Super Resolution Zoom) – wszystko w 4K i 40-krotnym SRZ w HD.
Wewnątrz BirdDog EYES P400 mieści podświetlany przetwornik Sony CMOS 8.5 MP i obsługuje jednoczesne wyjścia 6G-SDI, HDMI i NDI. BirdDog EYES P400 oferuje najlepsze doświadczenia z zoomem ze wszystkich kamer PTZ dostępnych obecnie na rynku.

Najlepsza kamera PTZ NDI

NewTek NDI HX PTZ3

NewTek NDI HX PTZ3 stawia NDI na pierwszym miejscu. Może wysyłać wideo przez sieć praktycznie bez żadnego opóźnienia. Jednocześnie wykorzystuje mniejszą przepustowość niż poprzednie protokoły NDI. Co więcej, posiada również wyjścia SDI i HDMI do prowadzenia lokalnego monitoringu.
Posiada 20-krotny zoom optyczny z poziomym polem widzenia od 3.2 do 60 stopni oraz 1-chipowy sensor CMOS 1/2.86”. Może działać na jednym kablu Ethernet do wideo HD przy wideo w jakości HD w 60 klatkach na sekundę. NewTek NDI HX PTZ3 otrzymuje nasze wyróżnienie jako najlepsza kamera PTZ NDI.

Najlepsza kamera PTZ USB

Marshall Electronics CV610-U2

Jeśli jesteś zainteresowany kamerą PTZ przeznaczoną do małych telekonferencji w swoim biurze, szybką i łatwą do skonfigurowania, rekomendujemy Marshall Electronics CV610-U2. W cenie 500 USD otrzymujesz kamerę PTZ, która przesyła wideo przez USB 2.0. Może wysyłać wideo w Full HD z prędkością 30 klatek na sekundę. Posiada 10-krotny zoom optyczny i 12-krotny zoom cyfrowy, oferując do 120-krotnego powiększenia.
Wewnątrz Marshall Electronics CV610-U2 ma matrycę 1/2.8 cala. Ponadto jest wyposażona w dziesięć dodatkowych opcji ustawień zdalnego sterowania IR. W swojej cenie Marshall Electronics CV610-U2 to przystępna opcja dla tych, którzy szukają gotowej do natychmiastowej pracy kamery PTZ.

Najlepsza kamera PTZ HDMI

Sony SRG-120DH

Sony SRG-120DH to świetna kamera konferencyjna z 12-krotnym zoomem optycznym, 12-krotnym zoomem cyfrowym i 71-stopniowym poziomym kątem widzenia. W jej wnętrzu znajduje się przetwornik Exmor CMOS typu 1/2.8, który posiada opracowaną przez Sony funkcję poprawy dynamiki View-DR, dzięki czemu rejestruje wysokiej jakości obrazy w warunkach słabego oświetlenia. To, co jest wspaniałe w tej kamerze PTZ to łatwość jej obsługi. Można przetwarzać wideo w jakości do 1080p i 60 klatek na sekundę przez HDMI, co umożliwia prostą konfigurację.

Dostępne są również elementy sterujące obrotem, pochyleniem i powiększeniem, które można obsługiwać za pomocą dołączonego pilota. Sony SRG-120DH to dobra pozycja dla tych, którzy potrzebują dobrej kamery konferencyjnej, którą można bez trudu skonfigurować „w biegu”.

Najlepsza kamera PTZ SDI

PTZOptics Move 4K 20X

PTZOptics Move 4K 20X to kamera PTZ 4K, która charakteryzuje się szerokim polem widzenia oraz szybką częstotliwością odświeżania obrazu – 60 klatek na sekundę. Można również użyć tej kamery PTZ do automatycznego śledzenia obiektów i ustawiania ostrości na każdą osobę w kadrze. Tak więc, tak długo jak wasz podmiot widnieje w obrębie kadru, pozostanie on w ostrości.
Dodatkowo, obiektyw z 20-krotnym zoomem pozwala zbliżyć się do obiektu i nadal odpowiednio kadrować ujęcie. Pozwala również na uchwycenie takich szczegółów, których być może nie udałoby się uchwycić w inny sposób.
Jeśli więc potrzebujecie kamery typu PTZ SDI, rozważcie PTZOptics Move 4K 20X.

Najlepsza kamera PTZ z dużą matrycą

Posiadanie kamery PTZ z dużym przetwornikiem zapewnia kilka istotnych korzyści, na przykład wyższą rozdzielczość obrazu i większą wydajność w słabym świetle. Canon CR-N500 posiada ogromną, 1-calową matrycę CMOS. Jednak to nie wszystko, co oferuje. Posiada również procesor obrazu DIGIC DV 6, dzięki czemu może nagrywać filmy w rozdzielczości 4K i HD.

Wyposażona jest w 5-krotny zoom optyczny i szeroki kąt widzenia w poziomie wynoszący 73 stopnie. Tą kamerę PTZ można również zdalnie sterować za pomocą IP, IR lub bezprzewodowo przez Wi-Fi. Jeśli zależy wam na dużej matrycy, Canon CR-N500 oferuje najlepszą jakość względem ceny.

Najlepszy kontroler kamery PTZ

PTZOptics SuperJoy

PTZOptics SuperJoy to najwyższej klasy propozycja do sterowania kamerami PTZ. Dzięki możliwości sterowania aż do 28 kamerami PTZ za pomocą NDI, IP lub szeregowo, PTZOptics SuperJoy wyprzedza swoich rynkowych konkurentów. Można kontrolować wszystkie 28 kamer PTZ za pomocą joysticka i przycisków, grupując je w poczwórne grupy. Dodatkowo PTZOptics SuperJoy obsługuje protokoły NDI, VISCA, VISCA-over-IP, Pelco-P i Pelco-D przez IP oraz komunikację szeregową RS-232, RS-422 i RS-485.
Tak więc, jeśli chcecie w łatwy sposób kontrolować wiele kamer PTZ, nie ma lepszego wyboru niż PTZOptics SuperJoy.

Najlepszy konwerter NDI

BirdDog Flex 4K

BirdDog Flex 4K jest świetnym wyborem, jeśli chodzi o podłączanie kamery PTZ NDI do sieci. Jest to kompaktowy interfejs NDI dla źródeł HDMI i obsługuje wideo o formacie UHD 4K 30 (kl./s.) lub 1080p 60 (kl./s.). Obsługuje różne opcje zasilania, takie jak PoE lub zasilanie 12V.
BirdDog Flex 4K waży tyle co nic i posiada pojedynczy port Ethernet. Nie ma lepszego wyboru niż BirdDog Flex 4K.

Czym jest kamera PTZ?

Kamera PTZ (ang. Pan/Tilt/Zoom) działa za pomocą sprzętowego i/lub programowego pilota do obracania, pochylania i powiększania obrazu. Co dziwne, w niektórych kamerach może brakować jednej z tych funkcji, np. zoomu, a mimo to są one nadal nazywane kamerami PTZ. PTZ często określane są też innymi nazwami, takimi jak kamery robotyczne, kamery konferencyjne czy robo-kamery.

Jakie są zalety kamer PTZ?

  • Kamery PTZ pozwalają jednemu operatorowi na sterowanie wieloma kamerami w tym samym czasie.
  • Urządzenia PTZ mogą zapewnić niezawodne sterowanie i płynne ruchy podczas nadawania/streamingu.
  • Za pomocą kamer PTZ można łatwo uzyskać świetne ujęcia znad głowy.
  • Konfiguracja PTZ jest szybsza, a kamera może wymagać poprowadzenia tylko jednego lekkiego kabla.
  • Kamery PTZ pozwalają na znacznie mniejszą powierzchnię, ponieważ można je obsługiwać zdalnie.

Dla kogo będzie korzystna kamera PTZ?

Kamery PTZ zapewniają doskonałe ujęcia na żywo ze względu na ich możliwość ruchu i zalety związane z ich umiejscowieniem. Z tego powodu może to być optymalny wybór do zastosowań takich jak produkcje sceniczne, imprezy firmowe, miejsca kultu, a nawet produkcje plenerowe. W przypadku korzystania tylko z ustawień wstępnych PTZ z pilotem na podczerwień przesyłanie strumieniowe może być idealne do użytku w salach lekcyjnych, korporacyjnych lub rządowych salach posiedzeń. Po zainstalowaniu kamery PTZ i zaprogramowaniu ustawień wstępnych, PTZ może być obsługiwana przez osobę bez umiejętności technicznych. Ustawienie IR jest również świetną opcją dla ujęć z wysokiej perspektywy – gotowania, tworzenia, lub wykonywania ujęć z góry.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie kamery PTZ?

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wybór odpowiedniej kamery PTZ do swoich produkcji to łatwe zadanie. Trzeba jednak wziąć pod uwagę wiele czynników. Przede wszystkim powinniśmy rozważyć kwestie, które mogą być zbyt trudne lub czasochłonne, aby je później zmodyfikować. Obejmuje to:

  • Brak bezpośredniej transmisji strumieniowej
  • Brak możliwości korzystania z teleobiektywu
  • Zaszumienie obrazu
  • Niemożliwość dopasowania światła, cienia lub koloru PTZ do innych używanych kamer
Można temu wszystkiemu zaradzić, znajdując kamerę, która jest dobrze dopasowana do Twoich potrzeb.

Czy odpowiedni dobór kamer jest ważny?

Jeśli chcecie mieszać PTZ z innymi kamerami, istotne jest, aby kolor, światło i cień pasowały do siebie dość dobrze, w przeciwnym razie będą powstawały nierówne przejścia między przejściami kamer. Niekiedy skupianie wszystkich kamer na tym samym, białym obiekcie i balansowanie bielą może być prostym rozwiązaniem. Aby uzyskać większą dokładność, do automatycznego balansu bieli użyjcie wzornika dla kamer z dużym przetwornikiem. Następnie dopracujcie kolor, światło i cień za pomocą ręcznych elementów sterujących. Należy pamiętać, że wiele kamer PTZ niższej klasy nie ma ręcznego sterowania. Może to uniemożliwić dopasowanie kamery PTZ do innych kamer lub nawet do innych kamer PTZ. Dodatkowo używanie aparatów o podobnej wielkości przetworników obrazu ułatwi sprawę. Na przykład, aby dopasować 2/3-calową kamerę HD ENG do PTZ, użyj 1/2-calowych lub 1-calowych kamer UHD PTZ. Kamery UHD są zazwyczaj łatwiejsze do zbalansowania niż kamery HD.

Dlaczego rozmiar matrycy ma znaczenie?

Zazwyczaj, im większy przetwornik obrazu w kamerze, tym mniej zauważalne szumy pojawią się w Twoim filmie. Większe przetworniki mają również tendencję do lepszego odzwierciedlania kolorów. Może to pozwolić na wzmocnienie obrazu z kamery nagrywanego w słabym oświetleniu, z mniejszym wpływem na jakość obrazu. Wadą tego rozwiązania jest to, że większe przetworniki mają szersze pole widzenia. Może to prowadzić do konieczności stosowania większych ogniskowych. Na przykład 1-calowa matryca potrzebuje obiektywu o ogniskowej 200 mm, aby uzyskać mniej więcej takie samo pole widzenia jak matryca 1/2 cala o ogniskowej 100 mm.

Jaka jest różnica między zoomem optycznym a cyfrowym?

Zoom optyczny wykorzystuje obiektyw aparatu do zwiększenia powiększenia, co ma niewielki wpływ na jakość obrazu. Cyfrowy zoom powiększa obraz i skutecznie zmniejsza rozdzielczość powodując, że obraz wygląda na ziarnisty. Na przykład, jeśli masz kamerę 1920 x 1080 HD i używasz 2x zoomu cyfrowego, otrzymasz obraz 960 x 540.

Dlaczego w niektórych aparatach podana jest szybkość zoomu?

Szybkość zoomu jest ważna, jeśli chcesz lub musisz szybko zmieniać ogniskowe. Tylko kamery z możliwością szybkiego panoramowania i przybliżania będą zawierać te prędkości.

Jak określić, jakiej wartości zoomu naprawdę potrzebuję?

Aby upewnić się, że zakres zoomu (od szerokiego do teleobiektywu) kamery PTZ jest odpowiedni do miejsca nagrywania, trzeba mieć pojęcie o typach ujęć, które chce się uzyskać.

„Chcę odkryć wszystkie swoje możliwości”.

Stań w miejscu, w którym chcesz zainstalować kamerę PTZ, i używając aparatu, który już posiadasz, wykadruj najszersze i najwęższe ujęcie, jakie uznasz za potrzebne, zwracając uwagę na ogniskową dla każdego z nich i zmieniając obiektywy w razie potrzeby. Teraz znajdź crop dla aparatu, którego właśnie użyłeś. Crop, czyli współczynnik kropowania przetwornika, to różnica w jego rozmiarze w stosunku do 35-milimetrowej klatki fotograficznej – tzw. pełnoklatkowego 35 mm. Na przykład, sensory Mikro Cztery Trzecie (Micro Four Thirds) mają 2-krotny współczynnik kadrowania. A więc jeśli zdjęcia były wykonywane przy 10 mm i 200 mm, oznacza to, że odpowiednik 35 mm dla pożądanego zakresu zoomu wynosi około 20 mm x 400 mm. Należy pamiętać, że współczynniki crop są często przybliżone do rzeczywistej wielkości przetwornika obrazu. Aby być całkowicie pewnym w obliczeniach, załóż w swoich obliczeniach 20-procentowy margines błędu, który w powyższym przykładzie przełoży się na wielkość 16 mm x 480 mm. Teraz, gdy znasz zakres zoomu odpowiadającego 35 mm, będziesz rozglądać się za kamerami, które spełniają lub przekraczają ten wymóg.

„Zależy mi tylko na ujęciach typu headshot”.

W tym celu można posłużyć się równaniem ogniskowej, aby określić potrzeby obiektywu. Aby to zrobić, musisz znać rozmiar matrycy (w poziomie), odległość do obiektu i wysokość obszaru pola widzenia kamery (HFOV) dla zdjęć typu headshot. O ile rozmiar przetwornika i odległość od obiektu są łatwe do określenia, o tyle ustalenie HFOV wymaga nieco więcej pracy.

Aby uzyskać HFOV:

  • Stań przed lustrem.
  • Użyj dowolnego narzędzia do mierzenia i wymierz, w jakim kadrze chcesz umieścić sylwetkę. Pomyśl o pionie, od góry do dolnego poziomu oczu, znad głowy do poziomu połowy klatki piersiowej lub gdzieś pomiędzy. Zapisz pomiar i w razie potrzeby przelicz. Teraz pomnóż ten pionowy pomiar przez 1,78 (ze względu na to, że 1,78:1 to współczynnik proporcji dla HD/UHD, często nazywany 16 x 9). Ta suma jest twoim pożądanym HFOV.

Teraz użyj tego wzoru, aby określić pożądaną ogniskową:

FL= (SS*D)/HFOV

  • FL = długość ogniskowej
  • SS = rozmiar matrycy – 36 mm dla ekwiwalentu 35 mm lub rzeczywista, pozioma długość matrycy aparatu fotograficznego
  • D = odległość od obiektu
  • HFOV = wysokość obszaru pola widzenia kamery

Jakie są opcje i uwarunkowania sterowników?

Istnieją trzy podstawowe typy sterowników: sterowniki sprzętowe, sterowniki programowe oraz piloty IR. Przyjrzyjmy się ich zaletom i wadom:

Aby uzyskać najszybsze i najdokładniejszą kontrolę na żywo, potrzebny jest jeden kontroler sprzętowy i monitor na każdą kamerę. Monitory powinny być umieszczone bezpośrednio za kontrolerami w celu szybkiego, łatwego dostępu do nich. Monitor powinien mieć taką samą rozdzielczość jak aparat, aby wspomóc ręczne ustawianie ostrości i widzieć co wysyłamy do programu – IMAG, nagranie, stream itp. Monitor z wieloma podglądami utrudnia rozpoznanie, jaką kamerą sterujesz. Dodatkowo, jeśli okna kamery spadną poniżej rozdzielczości kamery, może to utrudnić, a nawet uniemożliwić, dostosowanie ostrości i innych drobnych regulacji kamery.

Duże sterowniki sprzętowe mogą być stosowane do wielu kamer i dają fizyczną kontrolę nad wieloma ustawieniami kamer, ułatwiając ich balansowanie i ustawianie zaprogramowanych pozycji PTZ. Nie zawsze są one tak szybkie w sterowaniu jak posiadanie jednego kontrolera na kamerę, ponieważ często należy wybrać kamerę, zanim będzie można ją obsługiwać.

Sterowanie programowe nie jest idealne do przesuwania obrotu/pochylenia/zbliżenia podczas pracy kamery. Sterowanie programowe może dać Ci pełną kontrolę manualną lub brak kontroli nad balansem aparatu (kamer). Dodatkowo, konfiguracje Wi-Fi mają taką samą szansę na zakłócenia jak większość innych urządzeń bezprzewodowych.
Piloty IR są dobrym rozwiązaniem, jeśli jesteś w małym pomieszczeniu i tylko przełączasz się między presetami. W przypadku dużych pomieszczeń pomocne jest również włączenie zasilania i sprawdzenie ruchu kamery przed zainstalowaniem kabli sterujących. Pilot IR naprawdę nie jest realną opcją dla ręcznych ruchów kamery.

A co z protokołami?

Jeśli pracujesz z istniejącym sprzętem, oprogramowaniem i sieciami, protokoły mogą być kluczowe. Istnieje wiele różnych protokołów wykorzystywanych przez kamery PTZ, takich jak NDI. Używany protokół nie ma wpływu na działanie kamery. Tylko za pomocą sprzętu i oprogramowania można zmienić ustawienia kamery i strumieniowania. Niektóre kamery obsługują wiele protokołów; niektóre protokoły są używane przez różnych producentów, a niektóre są unikalne dla jednej konkretnej marki.

Jakie są ważne aspekty związane z portami kamer?

HDMI, SDI lub wysokiej jakości strumieniowanie z kamery jest niezbędne dla lepszej jakości obrazu w programach lub nagraniach. Niektóre kamery PTZ posiadają gniazda SD, jednak kompresja stosowana do zapisu na kartach jest często bardzo wysoka. Opcja użycia karty jest raczej stosowana jako rezerwa w przypadku, gdy zasilanie nagrania ulegnie awarii. Mając to na uwadze, rozważcie swoje potrzeby produkcyjne, gdy przyjrzymy się bliżej tym popularnym portom i kablom.

  • SDI często daje sygnał wideo z mniejszą utratą informacji o kolorze i bez kompresji obrazu, co sprawia, że kamera jest łatwiejsza do zbalansowania. Kable są łatwe w prowadzeniu, ale nie zapewniają zasilania ani sterowania.
  • HDMI często przenosi mniej informacji o kolorze i nie ma kompresji obrazu. HDMI jest ograniczone do kabla o długości ok. 12 metrów, bez wzmocnienia. Nie niesie też ze sobą zasilania ani sterowania.
  • Sieć przewodowa (Cat 5, Cat 6 itp.) często kompresuje obraz i zmniejsza ilość informacji o kolorze, aby zaoszczędzić na przepustowości. Utrudnia to wyważenie aparatu, jednak często dostępne są presety o wyższej i niższej jakości. Dzięki PoE (ang. Power over Ethernet) i strumieniowaniu IP, jeden niedrogi kabel może przenosić obraz, zasilanie i sterowanie na odległość ok. 90 metrów. Kamery te często mogą przesyłać strumień do sieci bez użycia innego sprzętu. Sprawdź specyfikację kamery, ponieważ niektóre porty sieciowe służą do sterowania tylko w przypadku korzystania z dopasowanego kontrolera.
  • USB często pozwala na rozpoznanie kamery jako kamery internetowej przez komputer, jednak niektóre współpracują tylko z zastrzeżonym sprzętem lub oprogramowaniem. USB ma ograniczoną długość kabla bez adapterów, ale często niesie ze sobą zasilanie, wideo i sterowanie.
  • RS-234, RS-485, itp. – te wielopinowe porty służą wyłącznie do sterowania. Kable mogą być wadliwe i drogie, dzięki czemu lepszym rozwiązaniem jest Cat 5 lub inny nowszy kabel sieciowy, o ile inne opcje sterowania nie są możliwe. Kamery z tymi portami mogą być czasami połączone łańcuchowo, ale to również nie jest idealne rozwiązanie, ponieważ jeśli pierwsza kamera w łańcuchu ulegnie awarii, możliwa jest utrata kontroli nad wszystkimi kamerami.

Aby uzyskać najszybszą konfigurację i demontaż kamer PTZ, należy zastosować kamery z PoE i kablem do przesyłania obrazu przez sieć, a także kontrolery z wyjściami wideo w razie potrzeby.

Co to jest Image Flip i czy koniecznie go potrzebuję?

Inwersja, tryb sufitowy i odwrócenie obrazu umożliwiają wyświetlanie obrazu wideo do góry nogami, jeśli kamera jest zamontowana odwrotnie. Nawet jeśli kamera nie jest montowana na suficie, zamontowanie jej do góry nogami może ułatwić jej wypoziomowanie, ponieważ większość kamer PTZ nie jest samopoziomująca.

Rozważ swoje możliwości

Istnieje wiele opcji przy zakupie kamery PTZ. Podobnie jak w przypadku kamer kinowych, należy wziąć pod uwagę cały przepływ pracy przy produkcji i postprodukcji, a nawet materiały docelowe. Mając to wszystko na uwadze na pewno dokonacie świetnego wyboru.

Ten artykuł powstał dzięki udziałowi Odin Lindblom, W H. Bourne i Videomaker Editiorial staff.
Źródło (Videomaker, marzec 2023). :https://www.videomaker.com/buyers-guide/the-best-ptz-cameras/?utm_campaign=VM%20eNews&utm_medium=email&utm_content=248684013&utm_source=hs_email



Dziękujemy że czytasz, Beiks.pl
Udostępnij artykuł swoim znajomym.