Blog

 

Test kamery Panasonic AG-AC130AEJ zrealizowany przez portal optyczne.pl

 

Zdjęcie Panasonic AG-AC130AEJ

Kamera dostępna w ofercie sklepu

cena: 11900zł

1. Wstęp

Tym razem zapraszamy do lektury testu kamery Panasonic AG-AC130AEJ, która jest produktem z nieco wyższej półki niż testowana przez nas AG-AC90. Urządzeniem tym mogą zainteresować się wszyscy ci, którzy nie szukają płytkiej głębi ostrości, a potrzebują uniwersalnego narzędzia, które sprawdzi się w wielu sytuacjach.

2. Budowa

W niniejszym rozdziale omawiamy budowę kamery, rozmieszczenie przycisków i przełączników, a także wejścia i wyjścia audio/wideo.

Na pierwszy rzut oka od razu widzimy, że kamera posiada chyba wszystko, czego może potrzebować operator filmujący w stylu reportażowym. Wyposażona jest w większość typowych wejść i wyjść sygnałowych, mamy więc zarówno wejścia XLR dla dźwięku, jak i także wyjścia wideo, w SD i HD.
Dodatkowo dostęp do wszystkich nastaw jest wygodny i intuicyjny, 3 pierścienie spełniają swoją rolę, uniwersalny obiektyw o dużym zakresie i filtry ND zdecydowanie ułatwiające pracę na mocnym słońcu. Specyfikacja kamery także nie budzi zastrzeżeń, jest to po prostu dobrze pomyślany sprzęt.  

 

 

3. Obsługa

Tryb nagrywania to oczywiście najważniejszy tryb kamery, a trzeba przyznać, że kamera jest wygodna w obsłudze i posiada wiele pomyślanych funkcji. Przyjrzyjmy się im bliżej.

 

4. Menu

Menu modelu AG-AC130 jest typowe dla kamer Panasonika i dla użytkowników nie będzie żadnym zaskoczeniem. Film zawiera przegląd najważniejszych ustawień. 

 
 
5. Właściwości matrycy i jakość obrazu

Matryca odpowiada w dużej mierze za generowany obraz, dlatego sprawdzaliśmy jego jakość, jasność, rolling shutter oraz moirę. Zwracamy także uwagę na użyty kodek. 

 
 
6. Dystorsja

Uniwersalny obiektyw o dużej krotności zawsze będzie posiadał mniejsze lub większe wady optyczne. Między innymi jest to dystorsja, której nie udało się zniwelować zupełnie, ale nie jest ona aż tak mocno dokuczliwa. Sprawdzamy także ostrość na różnych przysłonach i odległości do celu. 


 

7. Podsumowanie i filmy przykładowe

Zapraszamy do obejrzenia przykładowych ujęć oraz zapoznania się z podsumowaniem testu. Niektóre z ujęć można pobrać i poddać własnej obróbce.

 

Nie może też zabraknąć listy zalet i wad:
    Zalety:
    • Wygodna w obsłudze,
    • Presety oraz możliwość ich modyfikowania,
    • 2 sloty na karty pamięci,
    • Gniazda zdalnego sterowania.
    Wady:
    • Kombinacja szerokiego kąta i maksymalnie otwartej przysłony powoduje wyraźny spadek jakości,
    • Brak trybu 50p.
Specyfikacja:
 
Producent Panasonic
Model AG-AC130AEJ
Matryca 3CMOS formatu 1/3 cala o rozdzielczości 2.2 Mpix
Efektywna rozdzielczość 1920×1080
Obiektyw Stabilizowany obiektyw Panasonic o 22-krotnym zoomie optycznym
Zakres ogniskwych 3.9–86 mm (odpowiednik dla 35 mm: 28–616 mm 16:9)
Światłosiła f/1.6–3.2
Filtr ND wbudowany (OFF, 1/4, 1/16, 1/64)
Min. odległość ostrzenia ok. 1 m
Ustawienia wzmocnienia 0 / +3 / +6 / +9 / +12 / +15 / +18 / +24 / +30 dB (+24 i +30 dB dostępne tylko w ustawieniu USER SW)
Ustawienia temperatury barwowej ATW, ATW LOCK, Preset 3200K, Preset 5600K, Preset VAR, Ach, Bch
Cyfrowy zoom 2x / 5x / 10x
Minimalna luminancja 0.4 lx (dla f/1.6, wzmocnienia +30dB i migawki 1/30 s)
Czasy migawki (Preset) • Tryb 60i/60p: 1/60 sek(OFF). 1/100 s, 1/120 s, 1/250 s, 1/500 s, 1/1000 s, 1/2000 s
• Tryb 30p: 1/30 sek, 1/50 sek(OFF)., 1/60 s, 1/120 s, 1/250 s, 1/500 s, 1/1000 s, 1/2000 s
• Tryb 24p: 1/24 s, 1/50 sek(OFF)., 1/60 s, 1/120 s, 1/250 s, 1/500 s, 1/1000 s, 1/2000 s
Czasy migawki (Synchro Scan) SYNC SCAN TYPE = sek.
• Tryb 60i/60p: 1/60.0 s to 1/249.8 s
• Tryb 30p: 1/30.0 s to 1/249.8 s
• Tryb 24p: 1/24.0 s to 1/249.8 s
SYNC SCAN TYPE = stopień
• Wszystkie tryby: 3.0 do 360.0 stopni (co 0.5 stopnia) (domyślne = 180.0 stopni)
Długie czasy migawki • Tryb 60i/60p: 1/8 s, 1/15 s, 1/30 s
• Tryb 30p: 1/8 s, 1/15 s
• Tryb 24p: 1/6 s, 1/12 s
Format wideo • AVCHD MPEG-4 AVC/H.264
• DV AVI Type2
Obsługiwane media • SD Memory Card: 512MB, 1GB, 2GB (FAT12, FAT16)
• SDHC Memory Card: 4GB, 6GB, 8GB, 12GB, 16GB, 32GB (FAT32)
• SDXC Memory Card: 48GB, 64GB, up to 2TB (exFAT)
Tryby wideo • Tryb PH: 1080/59.94i, 1080/29.97p (over 59.94i), 1080/23.98p, 720/59.94p, 720/29.97p, 720/23.98p
• Tryb HA, HE: 1080/59.94i 
• Tryb PM: 720/59.94p
Bitrate • Tryb PH: ok. 21 Mbps (VBR, max 24 Mbps) • Tryb PM: ok. 8 Mbps (VBR) • Tryb HA: ok. 17 Mbps (VBR) • Tryb HE: ok. 6 Mbps (VBR)
Wyjścia wideo • HDMI x 1, Type A (1080i / 720p)
• Pin jack × 1, 1.0Vp-p, 75 Ω, 480/60i
Format audio Dolby Digital/2ch, 48kHz, 16 bitów
Wejścia audio • Wbudowany mikrofon stereofoniczny
• XLR (3 piny) × 2 (INPUT 1, INPUT 2)
• LINE / MIC przełączany
• LINE: 0 dBu
• MIC: −40 / −50 / −60 dBu (przełączane w menu)
• MIC POWER: +48V ON/OFF przełączane
Wyjścia audio • Słuchawki Stereo mini jack (3.5 mm) × 1
• Pin jack × 2 (CH1, CH2), Output: 316 mV, 600 Ω
• HDMI 2-kanałowy (Liniowy PCM)
• HDMI 5.1 (Dolby Digital)
Zdalne sterowanie • Super Mini jack (2.5 mm) x 1 dla funkcji ZOOM i nagrywania START/STOP
• Mini jack (3.5 mm) x 1 dla kontroli ostrości i przysłony
Pozostałe złącza • TC PRESET IN/OUT
• IEEE 1394 6pin x 1
• USB 2.0 Type mini B
Ekran LCD Kolorowy, 3.45 cala (16:9), rozdzielczość 921 tys. punktów
Wizjer kolorowy LCD 0.45 cala, rozdzielczość 1226 tys. punktów
Wymiary 180 mm x 195 mm x 438 mm
Waga ok. 2.4 kg
 
 
 

 

 

Oficjalny dystrybutor marek

  

*POLITYKA PRYWATNOŚCI     *POLITYKA PLIKÓW COOKIE